Trobada sobre mobilitat urbana i interurbana: California i Los Ángeles respecte a Catalunya i Lleida ciutat

En el marc del 12è Premi Alfons de Borja ha tingut lloc una trobada entre el premiat, Sergio Callen, i tècnics de mobilitat de l'Ajuntament de Lleida a l'Escola Politècnica Superior de la UdL, aquest dimarts.

En Sergio Callen ha explicat l'estat del transport públic a Califòrnia i Los Ángeles i els reptes del transport públic en una societat on l’automòbil, la gestió basada en el benefici econòmic i el poder d'incidència dels lobbies i de les organitzacions ciutadanes determinen la innovació, ampliació i millora dels serveis públics de transport i la construcció de les infraestructures de mobilitat. L'intercanvi d'experiències entre el vicepresident de Systra y els tècnics municipals ha permès posar en valor el transport públic nacional i europeu respecte el model nord-americà i detectar línies de millora en la gestió de la mobilitat i la planificació urbanística.

Assistents:

Dra. Magda Valls Marsal, directora de l’Escola Politècnica Superior de l’Escola Politècnica Superior de la UdL.

Sr. Josep Maria Sentís Suñé, President d'Alumni UdL i Coordinador General i Econòmic de l’Ajuntament de Lleida.

Sr. Sergio Callen Giménez, vicepresident d’operacions de la Costa Oest a l’empresa SYSTRA, multinacional especialitzada en el disseny, planificació, construcció i gestió d’infraestructures de transport públic amb oficines i contractes en diferents països americans, asiàtics, europeus i d’Oceania.

Sr. Samuel de la Fuente Oliva, gerent de l’Empresa Municipal d’Agenda Urbana de l’Ajuntament de Lleida.

Sr. Sergi Gimeno Aribau, Cap de Servei d’Obra Pública i Mobilitat de l’Ajuntament de Lleida.

Sr. Josep Luís Gil Barrio, Cap de Servei de Concessions i Assessorament Econòmic de l’Ajuntament de Lleida.

Sr. Carlos Soldevilla Gaya, gerent de l’empresa Autobusos de Lleida SA, grup Moventis, concessionària del servei de transport urbà de la ciutat de Lleida.

Sra. Noemí Collado Santolaria, Cap de Secció de Concessions de l’Ajuntament de Lleida.

El Diari Segre i Banco Santander patrocinen el Premi Alfons de Borja: web de les edicions

Aquarel·la de Joaquín Ureña lliurada al guardonat: façana de l'EPS, el centre on va estudiar