L'enginyer Sergio Callen guardonat amb el 12è Premi Alfons de Borja, vicepresident de la multinacional SYSTRA-USA i graduat per la UdL.

Alumni UdL reconeix amb el Premi Alfons de Borja 2023 a Sergio Callen Giménez, directiu en el camp de la mobilitat i el transport per ferrocarril als Estats Units.

Lleida, 15 de maig de 2023. L'Associació d'Antics Alumnes de la Universitat de Lleida – Alumni UdL ha concedit el Premi Alfons de Borja a Sergio Callen Giménez en la seva 12a edició. Callen es graduat en Enginyeria Tècnica Industrial Mecànica per la Universitat de Lleida (2004) i, actualment, és el vicepresident d’operacions de la Costa Oest a l’empresa SYSTRA, una multinacional especialitzada en el disseny, planificació, construcció i gestió d’infraestructures de transport públic amb oficines i contractes en diferents països americans, asiàtics, europeus i d’Oceania.

El Jurat ha valorat la vinculació de Sergio Callen amb la Universitat de Lleida, i especialment amb lEscola Politècnica Superior, a més de la seva distingida carrera professional nacional i internacional en la gestió i implantació de solucions eficients i sostenibles en l’àmbit del transport públic. La seua vàlua professional ha estat reconeguda pels seus companys nord-americans de l’enginyeria i el transport públic amb la concessió del premi Top 40 Under 40, un guardó que s’atorga als joves professionals menors de 40 anys per les seves contribucions i la seva capacitat d’innovació, lideratge i compromís en la indústria del transport públic. L'any 2015, en Callen va rebre el Premi Alumni EPS a la trajectòria professional, que concedeix l'Escola Politècnica Superior als seus antics alumnes.

El seu salt als Estats Units va tenir lloc l’any 2010, quan va ser nomenat responsable de l’expansió de la firma catalana Ardanuy Ingeniería SA, amb la creació d’una empresa subsidiària per al mercat nord-americà a Nova York. Quatre anys més tard, es converteix en directiu de la companyia Atkins, un grup multinacional d’enginyeria especialitzada en la gestió i planificació d’infraestructures.

El Premi Alfons de Borja reconeix a aquelles persones o institucions que amb el seu treball han contribuït al desenvolupament humà i social de la seva comunitat des del punt de vista econòmic, polític, mediambiental, cultural o d'altres i, que s'hagin regit en les seves actuacions pels valors d'igualtat, justícia, rigor i excel·lència que inspiren a la Universitat.

L’acte de lliurament tindrà lloc el dia 13 de juny, a les 18.30 h, a l’Edifici del Rectorat de la Universitat de Lleida. El premi consisteix en l’escultura “El coneixement”, creada expressament per l'artista argentí establert a Lleida, Miguel Ángel González. L’escultura és una peça de ferro, resina i fusta, que expressa les diferents àrees de coneixement que s'imparteixen a la Universitat.

El premi està patrocinat per la Universitat de Lleida, Segre i Banco Santander. El premi, que rep el nom de qui va ser professor i vicecanceller de l'Estudi General de Lleida, bisbe de València i papa Calixt III, es va instaurar l'any 2004. Els guardons de les edicions anteriors poden consultar-se a la web www.alumni.udl.cat.

Informació sobre el Premi Alfons de Borja i el CV del guardonat:

· Objecte i edicions del Premi Alfons de Borja: web

· CV del guardonat: Sergio Callen