Els guanyadors de la categoria Idea 2021 presenten els dos reportatges executats i s'emporten el premi de 5.000€

De la idea al negoci

El Jurat del 1r Premi Santander Alumni UdL a l’Emprenedoria i l’Ocupació (2021) ha acordat acceptar els dos reportatges presentats per Blacklist Reportajes, equip guanyador en la categoria Idea 2021, i fer el pagament dels 4.000€ corresponents a aquesta fase. Les bases del premi per a la categoria Idea fixaven que la candidatura guanyadora rebria 1.000 € en metàl·lic i 4.000 € més en metàl·lic si en el termini de sis mesos des de la concessió del premi presentava l’acreditació d’haver acomplert els compromisos fixats pel Jurat.

La idea premiada ha estat desenvolupada i convertida en un producte audiovisual comercial per José Ignacio Gil i Cristóbal Mora, antics alumnes del grau en Comunicació i Periodisme Audiovisuals de la UdL (2019).

Blacklist Reportajes, d'acord amb la resolució del Jurat de 22 de desembre de 2021, ha executat i presentat un reportatge de temàtica internacional i un altre sobre aspectes socieconòmics de Catalunya o Espanya:

• Mitrovica, la ciudad de Kosovo dividida entre serbios y albaneses. Premeu aquí.

• La España rural: Falta de desarrollo y cómo se podría revertir. Premeu aquí.

Ambdós reportatges compleixen amb l'objecte de la convocatòria del premi, categoria Idea, de donar suport a les millors idees de negoci promogudes des de l’inici de la pandèmia de la COVID-19, amb l’objectiu que es puguin posar en funcionament en un breu termini de temps.

L'equip guanyador han finançat aquest projecte amb els 5.000€ del premi per a  la categoria Idea, patrocinat per Banco Santander. Es poden consultar tots els projectes premiats i amb reconeixements especials al web de la primera edició del Premi Santander Alumni UdL a l’Emprenedoria i l’Ocupació (2021)