El Dr. César Sanz Rodríguez guardonat amb el 13è Premi Alfons de Borja: vicepresident de la farmaceutica Moderna i doctor per la UdL

Alumni UdL reconeix amb el Premi Alfons de Borja 2024 a César Sanz Rodríguez, doctor per la UdL i vicepresident de la farmacèutica Moderna

Lleida, 31 de maig de 2024. L'Associació d'Antics Alumnes de la Universitat de Lleida - Alumni UdL ha concedit el Premi Alfons de Borja 2024 al vicepresident d'Afers Mèdics a Europa, Orient Mitjà, Austràlia i Canadà (EMAC) de la companyia farmacèutica Moderna. César Sanz Rodríguez és doctor en Medicina per la UdL (1997) i va rebre un dels premis extraordinaris de doctorat del curs 1997-98 per la seua tesi Regulació neurotròfica de la supervivència neuronal durant el desenvolupament embriològic. Caracterització de mecanismes de transducció implicats. Aquest treball també va guanyar el Premi de Doctorat Fundación López Sánchez de la Reial Acadèmia Nacional de Medicina d'Espanya.

En la tretzena edició d'aquest guardó, el jurat ha valorat la vinculació de Sanz amb la Universitat de Lleida, i especialment amb la Facultat de Medicina, a més de la seua "distingida carrera professional nacional i internacional en la recerca mèdica, l'assistència hospitalària i la direcció i la gestió sanitària i empresarial". Nascut a Barbastre, César Sanz va desenvolupar la seua carrera professional en l'àmbit de l'oncologia i l'hematologia a Madrid abans del seu salt a la indústria farmacèutica, l'any 2021.

El seu lideratge en Assumptes Mèdics a l'organització EMAC de Moderna comporta la responsabilitat  de crear y executar estratègies mèdiques i garantir informació mèdica d’alta qualitat dels seus productes i serveis "La ciència de l'ARm". També és membre permanent de l’Equip de Lideratge Global d’Assumptes Mèdics i de l’Equip de Lideratge de la Regió EMAC.

César Sanz aporta més de 20 anys d'experiència en assumptes mèdics i de recerca clínica en diferents àrees terapèutiques, com poden ser l'oncologia, vacunes i malalties infeccioses, a nivell nacional, regional i global.

El Premi Alfons de Borja reconeix a aquelles persones o institucions que amb el seu treball han contribuït al desenvolupament humà i social de la seva comunitat des del punt de vista econòmic, polític, mediambiental, cultural o d'altres i, que s'hagin regit en les seves actuacions pels valors d'igualtat, justícia, rigor i excel·lència que inspiren a la Universitat.

L’acte de lliurament tindrà lloc el dia 18 de juny, a les 18 h, a l’Edifici del Rectorat de la Universitat de Lleida. El premi està patrocinat per la Universitat de Lleida, Segre i Banco Santander.

El guardó, que rep el nom de qui va ser professor i vicecanceller de l'Estudi General de Lleida, bisbe de València i papa Calixt III, es va instaurar l'any 2004. Consisteix en l'escultura “El coneixement”, creada expressament per l'artista argentí establert a Lleida, Miguel Ángel González, que representa les diferents àrees de coneixement que s'imparteixen a la Universitat. www.alumni.udl.cat.

Important. Cal confirmar l'assistència a l'acte a l'enllaç següent (places limitades): inscripció acte 2024

Informació sobre el Premi Alfons de Borja i el CV del guardonat:

· Objecte i edicions del Premi Alfons de Borja: web

· CV del guardonat a Linkedin

[Text elaborat a partir de la nota de premsa publicada per  la Universitat de Lleida]