El Dr. Marc Palahí Lozano Premio Alfons de Borja 2022, experto en la bioeconomía circular y el cambio climático

Ingeniero Forestal por la ETSEA (1999)

1.Marc Palahi - Premi Borja 2022
El Dr. Marc Palahí (Imatge: EFI)

El Dr. Palahí, Ingeniero Forestal por la UdL, es un referente internacional en la gestión forestal y la bioeconomía, actualment dirige el European Forest Institute y preside The Global Bioeconomy Alliance. La calidad de su carrera científica y de gestión de organizaciones nacionales e internacionales se puede consultar en el enlace siguiente: EFI-Director.

Su candidatura ha sido seleccionada de entre todas las propuestas presentadas por los miembros de Alumni UdL y los estudiantes y centros de la Universidad de Lleida.

El acto de entrega está previsto para el día 28 de septiembre en el Saló Víctor Siurana del Rectorado de la Universidad de Lleida.

El Premio Alfons de Borja está patrocinado por el Grupoo Segre, Banco Santander y la Universidad de Lleida

Nota del Jurado del Premio [en catalán]

Lleida, 14 de juliol de 2022. L'Associació d'Antics Alumnes de la Universitat de Lleida – Alumni UdL ha concedit el Premi Alfons de Borja, en la seva 11a edició, al Dr. Marc Palahí Lozano, enginyer de forests per la Universitat de Lleida (1999). Actual director de l’Institut Europeu Forestal, amb presència a 40 països, Palahí també presideix la Circular Bioeconomy Alliance, una xarxa internacional d’organismes intergovernamentals, centres de recerca, organitzacions no governamentals i empreses que va ser creada pel príncep de Gal·les l’any 2020.

El Jurat ha valorat la vinculació del Dr. Palahí amb la Universitat de Lleida i la seva distingida carrera professional nacional i internacional, tant en la recerca com en la gestió d’organitzacions, en l’àmbit forestal, la bioeconomia, la sostenibilitat, a més de la seva capacitat de lideratge, que l’han dut a tenir un paper internacional destacat internacionalment en la recerca, el disseny i l’aplicació de polítiques i accions econòmiques i mediambientals encaminades a afrontar els efectes del canvi climàtic, crear una economia sostenible i assolir una societat inclusiva.

El Premi Alfons de Borja reconeix persones o institucions que amb el seu treball han contribuït al desenvolupament humà i social de la seva comunitat des del punt de vista econòmic, polític, mediambiental, cultural, etc., i que s'han regit en les seves actuacions pels valors d'igualtat, justícia, rigor i excel·lència que inspiren la universitat.

L’acte de lliurament tindrà lloc el 28 de setembre, a la tarda, a l’Edifici del Rectorat de la Universitat de Lleida. El premi consisteix en l’escultura El coneixement, creada expressament per l'artista argentí establert a Lleida, Miguel Ángel González. Es tracta d'una peça de ferro, resina i fusta, que expressa les diferents àrees de coneixement que s'imparteixen a la Universitat. El premi està patrocinat per la Universitat de Lleida, Diari Segre i Banco Santander. També s’obsequiarà amb una aquarel·la el premiat i  l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Agrària pel seu cinquantè aniversari.

El premi, que rep el nom de qui va ser professor i vicecanceller de l'Estudi General de Lleida, bisbe de València i papa Calixt III, es va instaurar l'any 2004. Els guardons de les edicions anteriors poden consultar-se aquí.