Último de día de presentación de candidaturas al Premio Alfons de Borja 2023

Candidaturas 12º Premio Alfons de Borja, año 2023
Finalización:

.

CONVOCATÒRIA DEL PREMI ALFONS DE BORJA 2023 DE L’ASSOCIACIÓ D’ANTICS ALUMNES I AMICS DE LA UNIVERSITAT DE LLEIDA – ALUMNI UdL

Presentació de candidatures (persones o entitats) fins el 31 de març de 2023

1.      El nom

El premi porta el nom d’Alfons de Borja (la Torreta de Canals, 1379 – Roma, 1458), estudiant, professor i vicecanceller de l’Estudi General de Lleida que adoptà el nom de Calixt III en ser escollit Papa. La seua trajectòria universitària i professional el defineix com l’alumnus ilerdense més universal.

1. Vinculació amb l’Estudi General de Lleida: 1409-1423
  • Estudis i docència: va estudiar-hi dret canònic i dret civil (doctorat els anys 1409 i 1413, respectivament) i va tenir les càtedres d’ambdós ensenyaments.
  • Càrrecs institucionals: vicecanceller de l’Estudi General (1420-1423).
  • Durant el seu papat expedí butlles i concedí beneficis a l’Estudi General.
  1. Fets destacats del seu papat

Fou un Papa amb els clarobscurs de l’exercici del poder religiós (doctrina i humanisme del Renaixement) i el terrenal  com a monarca dels Estats Pontificis que participa a les aliances militars entre les potències europees de l’època.

Com a Papa va rehabilitar Joana d’Arc i va declarar la nul·litat del judici que la va condemnar a la foguera per heretge. També incoà el procés de canonització de Vicent Ferrer, que havia conegut a Lleida.

La seua carrera eclesiàstica:

• 1411: canonge de la catedral de Lleida
  • 1429: bisbe de València
  • 1444: cardenal
  • 1445: Papa
  1. Carrera a la cort de la Corona d’Aragó

Conseller del rei Alfons el Magnànim per a assumptes eclesiàstics i diplomàtics. Missions per aconseguir la conquesta del Regne de Nàpols.

2.      Relació de premiats

Es pot consultar la relació de les persones distingides amb el Premi Alfons de Borja d’Alumni de la UdL en l’enllaç següent: https://alumni.udl.cat/ca/comunitat/el-premi-alfons-de-borja/edicions-i-guardonsborja/

3.      Objecte del Premi

El guardó reconeix les persones o institucions que amb el seu treball han contribuït al desenvolupament humà i social de la seua comunitat des de qualsevol punt de vista (econòmic, polític, mediambiental, cultural, etc.) i que s'han regit, en les seues actuacions, pels valors d'igualtat, justícia, rigor i excel·lència que inspiren la universitat.

4.      Presentació de propostes

Poden proposar candidats al Premi Alfons de Borja:

• Els socis de l’Associació Alumni UdL
  • El rector, la secretària general o els vicerectors de la UdL
  • El Consell Social de la UdL
  • Els centres propis i adscrits o els centres de recerca de la UdL
  • El Consell de l’Estudiantat de la UdL

El termini per a la presentació de les propostes és de l’1 de febrer fins al 31 de març de 2023.

Les propostes s’han de presentaran mitjançant el formulari que s’habilitarà a aquest efecte: premeu aquí.

5.      Jurat

El Jurat del Premi Alfons de Borja està constituït pels membres de la Junta de l’Associació d’Antics Alumnes i Amics de la Universitat de Lleida.

El Jurat avaluarà les propostes presentades en les convocatòries 2022 i 2023 i decidirà quina és la que s’ajusta més a l’objecte del premi.

El Jurat anunciarà la proposta mereixedora del Premi Alfons de Borja no més tard del 9 de maig de 2023.

6.      Entrega del Premi

L’acte d’entrega del Premi Alfons de Borja 2023 es farà en un acte públic en una data per concretar durant l’any 2023.

logo_premi_alfonsdeborja_2023

Agenda

Presentació de projectes al 2n Premi Santander Alumni UdL 2022: fins el 13 de novembre

Información del evento
Lugar:
SantanderX
Organiza:
Alumni UdL
Contacto:
Tel./fax: 973702356
Email: alumni@udl.cat
Web:
Presentació de projectes al 2n Premi Santander Alumni UdL
Finalización:

II Premi Santander - Alumni UdL a l’Emprenedoria i l’Ocupació

“El canvi i la innovació, eines per a la continuïtat de l’empresa”

Bases i convocatòria de l’any 2022

♦ Premi: 5.000 € a la Categoria Idea

♦ Premi: 5.000 € a la Categoria Fet

♦ Podeu trobar la convocatòria oficial i els tràmits a seguir a Santander X (+)

♦ Terminis: es poden presentar els projectes fins el dia 13 de novembre de 2022 (23.59 h).

INFORMACIÓ A LA SECRETARIA TÈCNICA D'ALUMNI UdL:

- Telèfon: 973 70 23 56

- Correu electrònic alumni.secretaria@udl.cat