Organització d'Alumni UdL: participació dels seus membres, govern i gestió [En procès d'actualització]

Sets the direction and goals for the Alumni UdL Assembly delegation and the association at large

The Executive Board is the governing body that regulates, administers and represents the Association. This leadership body body is made up of the president, the vice president, the secretary, the treasurer, and a maximum of nine members elected by the General Assembly.

Board member terms are four years in length, and board members can serve two four-year terms. 

 

Get involve. Contact the Board:

Please, contact the Executive Board for any proposal to improve Alumni UdL:

 

Members:

 

 

 

Sentís, Josep Maria DSC_5910

 - Josep Maria Sentís Suñé [President]

  • Titulació: Llicenciatura en Dret (1988)

 

Peña, Jorge DSC_5905

- Jordi Peña Lueza [Vicepresident]

  • Titulació: Grau de Medicina (2018)

 

 

padurean imatge junta-web

- Bianca Padurean [Tresorera]

  • Titulació: Doble Grau en Enginyeria Informàtica i ADE (2018)

 

lliurament borja 2022 pintura (2)

- Ms. Faty Bocar Awa Seck

  • Nursing '20

 

Falguera, Víctor DSC_5912

- Víctor Falguera Pascual [Vocal]

  • Titulació: Enginyeria Agronòmica (2008). Doctor en Ciència i Tecnologia Agrària i Alimentària (2013).

 

marc farran marin foto - web

- Marc Farran Marín [Vocal]

  • Titulació: Grau en Turisme (2014)
oscar sanchez fernández

- Òscar Fernández Sánchez [Vocal]

  • Titulació: Llicenciatura en Comunicació Audiovisual (2012).

 

- Judit Gallardo Garzón [Vocal]

  • Titulació: Grau en Infermeria (2021)

 

- Montalegre Mullet Badia [Vocal]

  • Titulació: Grau en Treball Social (2024)

 

The General Assembly is the Association’s sovereign body and its members form part of it in their own inalienable right and with absolute equality. Each member of the Association has one vote. Under no circumstance may the vote be delegated to another person, even if they are a member of the Association.

The General Assembly meets in an ordinary session at least once a year, within the six months following the date of closing the financial year, in order to approve, if appropriate, the management of the governing body, the budget and the annual accounts.

The governing body can convene the General Assembly in an extraordinary session whenever it considers this to be convenient, and must do so when requested by 10% of the members. In this latter case, the Assembly must take place within a period of 30 days starting from the date of the request.

 

 

Statutes

 

 

Alumni Relaions Office Director

Purpose:

  • Assists the Executive Board in strengthening the university’s ties with alumni.
  • Responsable for overall administration of the Alumni Relations Office.
  • Coordinates all the Exectuive Board activities and working with all UdL services and faculties.
  • Reviews financial statements and makes recommendations to the Board regarding the Association’s fiscal operations, including investments and its annual budgets.
  • Oversees all alumni programmes.
  • Develops and implements membership services for alums.
  • Maintains alumni information in a database.
  • Attend to the members of Alumni UdL

 

Director:

  • Mr. Xavier Solé Gasset
  • Telephone: +34 973 70 23 56

 

Les seccions: creació i funcionament

Les seccions són agrupacions de membres d’Alumni UdL per desenvolupar activitats en un àmbit d’interès comú.

[Reglament de creació i funcionament]  |  [⇒Formulari de creació]

 

♦ Objecte: creació d’agrupacions d’interessos comuns i autogestionades pels membres d’Alumni UdL que en formin part.

♦ Objectiu: dinamitzar l’associació a partir dels interessos dels propis associats/des.

 

1. Definició, objectius i finalitats de les seccions

Les seccions són agrupacions de membres d’Alumni UdL per desenvolupar activitats en un àmbit d’interès comú.

 

Els objectius específics de cada secció han d’estar d’acord amb els generals de l’Associació i han d’estar relacionats amb els punts següents:

- Generar sinergies i crear espais de trobada entre els membres de l’Associació, que els permetin millorar el desenvolupament professional i satisfer les seues inquietuds intel·lectuals i socials.

- Afavorir l’intercanvi d’experiències i de coneixements per millorar la carrera professional dels membres d’Alumni UdL i de la comunitat on resideixen.

- Donar suport als membres d’Alumni UdL que resideixen en un territori determinat o desenvolupen la seua carrera professional en l’àmbit internacional.

- Difondre el coneixement i la innovació que es generen a la Universitat de Lleida.

 

L’objecte de les seccions no pot contenir cap dels aspectes següents:

- Caràcter comercial.

- Vinculació amb una empresa o institució.

- Suport a opcions polítiques o sindicals.

 

2. Les seccions en els Estatuts d’Alumni UdL:

La constitució, l’organització i el funcionament de les seccions estan regulades en el capítol IV dels Estatuts d’Alumni UdL, en l’article 29, sobre la constitució de seccions, i en l’article 30, definició dels objectius i funcionament de les seccions. «CAPÍTOL IV. SECCIONS »